Siii! Silex! Rowery gravelowe w Szczecinie

Silex jest idealny dla każdego, kto lubi dobrze się bawić na rowerze, nie jeździ dla rywalizacji i chce po prostu poczuć frajdę. To sprzęt dla kogoś, kto lubi mieć rower na wiele różnych okazji. Najważniejsza jest na nim przyjemność z jazdy.

Słowa te wypowiedział Patrick Laprell – człowiek odpowiedzialny w Meridzie za narodziny modelu Silex (źródło). To też jeden z fundamentalnych powodów, dla których nowy rower Meridy musiał pojawić się w BukBike w Szczecinie. Bo pomyślcie, gdzie indziej taki rower może znaleźć tak wiele miejsc do zastosowania?! Puszcza Bukowa, Goleniowska,. Wkrzańska, wycieczki dookoła Dąbia i Zalewu, eskapady wzdłuż Bałtyku… Proszę bardzo!

 

Ograniczenia właśnie przestały istnieć!!!

Patrząc na Silexa widzimy szosunię, ale jakby górala… Silex ma bowiem  fenomenalną i bardzo komfortową geometrię, która garściami czerpie właśnie z rowerów MTB. Do tego krótki mostek i wysoka, taperowana główka (bestia jest sztywna, a zjazdy w dolnym chwycie stają się mega bezpieczne). Dalej niski prześwit i pozycja za kierą, która nie zmasakruje kręgosłupa i karku w czasie wielogodzinnych wojaży! Kompletny kosmos – czegoś takiego nie doświadczaliście! Ale to nie wszystko! Magia kół! Silex posiada znacznie większy prześwit na opony, niż na przykład przełajówki, co powoduje, iż jest on też o wiele bardziej wszechstronny. Wyjściowo pracują w nim opony 35 mm Maxxisa, ale Merida twierdzi, że wlezą nawet 42 mm (700c), albo 2.0 w rozmiarze 650b 😀 Efekt jest taki, że możemy go katować na szosie, w drodze po bułki, czy nawet na singletrackach 😀 A dzięki licznym punktom mocowania, szybko przestroicie go w rasową maszynę do wielodniowych wypraw bez celu w najtrudniejszych warunkach. Petarda!

Sprzętowo maszyny prezentują się zacnie. Już od najniższego modelu 200 zaopatrzone są w karbonowe widelce. Ramy wykonane są z lekkiego, hydroformowanego aluminium Prolite 66, które poddano potrójnemu cieniowaniu. Hamulce tarczowe (montowane na tylnym widelcu) posiadają system Disc Cooler, która zmniejsza ryzyko przegrzewania się. Usztywnione osie są w standardzie 12 mm. Przewody oczywiście w ramie. W modelu 200 zastosowano napęd bazujący na grupie Shimano Sora (18 przełożeń), gdzie korba FSA Omega dysponuje dwoma blatami 48-32, natomiast 9-rzędowa kaseta (Shimano CS-HG200-9) ma rozpiętość 11-32. W modelu 300 postawiono na grupę SRAM Apex. Mamy zatem do czynienia z prostszym napędem w systemie 1×11 (korba 44, kaseta 11-42). Merida twierdzi, że takie zestawienie pozwala na efektywne pokonywanie podjazdów, ale zarazem daje możliwość dokręcenia na prostej.

W BukBike twierdzimy, że Silex to bezsprzecznie genialna maszyna na nasze lokalne warunki!

Zapraszamy Was więc do sklepu na oględziny, pogawędki, rekonesans, macanko, itd. A najlepiej po prostu kupcie go i w las, w drogę, na pola, nad morze i jeziora –> gdziekolwiek byle przed siebie! Majówka idzie 🙂

Zapraszamy do zakupu on-line:

Dla głodnych wiedzy (eng.):

W zasadzie nie ma nad czym się zastanawiać...

ale dzwoń, pisz, odwiedź nas!

Masz coś do powiedzenia?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.