DT Swiss XR 391+Novatec D771/772: solidne koła MTB

Puszcza Bukowa lub Puszcza Wkrzańska – dla większości uprawiających MTB w Szczecinie i okolicach to główne tereny górskich przygód rowerowych. To duże szczęście mieć takie wyjątkowe miejsca tuż pod nosem! Może nasze góry nie są za wysokie, ale liczne miejscówki świetnie insynuują w mikroskali typowe scenariusze górskie (a w wielu dużych miastach to naprawdę nierealne). Część z nas ma dodatkowo to szczęście, że od czasu do czasu może pozwolić sobie na wypad w góry, przeżycie epickiej etapówki na południu kraju lub górski eskapady za granicą.

Co tu dużo mówić – nasze rowery muszą być zaiste uniwersalne i zdatne do pokonywania wkrzańskich singli lub bukowych zjazdów, a jednocześnie wyczerpujących podjazdów i karkołomnych zjazdów, np. w Beskidach lub Sudetach.

Jest jeszcze coś. W przypadku znamienitej części rowerów MTB, ich producenci zawsze dokonują/muszą dokonać pewnych cięć. Sytuacja jest niemal identyczna jak w samochodach lub innych urządzeniach – dyktat księgowych staje się wszechobecnym zjawiskiem! Jeśli zatem wybierzemy rower, dajmy na to, za 5k PLN, to pewnie szybko okaże się, że dopiero ten za 7k ma właściwie wszystko to, co powinien mieć… A jak już się na niego zdecydujemy, to widzimy, że w zasadzie może lepiej byłoby wydać te 10k – wtedy sprzęt rzeczywiście jest już ok i ma powoli status ready race (choć za ready race trzeba nierzadko dopłacić kolejne 1-2k 😀 ). Gonitwę za króliczkiem uważamy za rozpoczętą! 😉

No dobra, ale większość z nas musi korzystać ze zdrowego rozsądku (i fachowej opinii sprzedającego! 🙂 ), decydując się zarazem na kompromisy. Całe życie kompromisy… Te najczęściej dotyczą konkretnych grup osprzętu, jakkolwiek zauważyć można, że

najsurowiej traktowane praktycznie przez wszystkie firmy rowerowe pozostają koła: element, co tu dużo mówić, kluczowy dla roweru!

Praktycznie we wszystkich rowerach do 7-8k, koła na dłuższą metę klasyfikują się z czasem do wymiany. A ta operacja jest zawsze poważną decyzją ekonomiczną! I tak ja napisaliśmy na początku – chcielibyśmy, aby nasz rower (a więc głównie koła) z godnością przetrwał błotną katorgę w Puszczy Bukowej (jak było w ostatnim czasie), ale dobrze też, gdyby z godnością reprezentował nas dajmy na to w Beskidach (MTB Challenge).

W BukBike jest tak, że na co dzień spotykamy się z podobnymi dylematami i problemami. Dlatego staramy się znaleźć za każdym razem optymalne dla Was rozwiązania. Takie, które nie zrujnują Waszego budżetu, ale zarazem będą trwałe i dobrej jakości!

Jednym z takich rozwiązań jest bardzo solidny zestaw kół, które budujemy samodzielnie w oparciu o następujące komponenty:

  • obręcz DT Swiss XR 391
  • piasty Novatec serii D771/772

Wybór szprych jest procesem bardziej zindywidualizowanym zależnym od pewnej grupy czynników, dlatego ten element dobieramy po wstępnej rozmowie z Wami.

DT Swiss XR 391 to nowe dziecko ze szwajcarskiej stajni. Obręcz została stworzona do czegoś, co określa się mianem modern XC. Patrząc na ostatnie wyścigi XC, wiemy, że obręcze lekkiego życia nie mają 😉 Z tego powodu XR391 to

obręcz o szerokości aż 29 mm.

Jej masywny wygląd robi swoje, ale bez obaw – waga to zaledwie 440 gramów! Co tu dużo mówić… DT Swiss. W konsekwencji sugerowana waga rowerzysty sięga aż 110 kg. To oznacza, że XR 391 to bardzo wytrzymały sprzęt dla poszukiwaczy przygód w różnych warunkach środowiskowych, ale również tych wyposażonych w racingowe maszyny. Istotne są tu bardzo duże rezerwy wytrzymałości i sztywności. Dzięki temu docenicie je zarówno w Puszczy Bukowej, czy Wkrzańskiej, ale i na górskich singlach, nawet jeśli będziecie zjeżdżali z bardzo nierozsądnymi prędkościami… 🙂 Oczywiście, jak przystało na DT Swiss, mamy do czynienia z wysoką precyzją wykonania i niemal niewidocznymi łączeniami. +20 do wyglądu!

DT Swiss XR 391 to idealne połączenie wytrzymałości i lekkości!

Piasta Novatec D771 (przód) i D772 (tył) to produkt znany i rewelacyjny. Według nas D772 miażdży konkurencję na każdym polu.

Waga piasty to niesamowite 279 gramów!

Za toczenie odpowiadają cztery łożyska maszynowe, dwa umieszczone w korpusie piasty i dwa w jej bębenku. Bębenek piasty wyposażony został w trzy lub cztery zapadki, które minimalizują martwy luz. Piasta kompatybilna jest z kasetami 9/10/11 rzędowymi. Standard osi 142×12 mm. Tarcza hamulcowa mocowana w systemie IS (6 śrub). Piasty są bardzo odporne, również na wżery ze strony kasety.

W BukBike uważamy, że Novatec D771/772 jest najlepszą piastą na rynku pod względem masy, ceny i dostępności części zamiennych.

W efekcie złożyliśmy dla Was lekkie i mega wytrzymałe koła, które dadzą Wam masę frajdy, poczucia bezpieczeństwa i uniwersalności na różnych trasach.

Prezentowany poniżej zestaw został zbudowany przy wykorzystaniu cieniowanych szprych CN Spoke 1,8/20/1,8 mm.

Realna waga:

  • przód – 835 gram
  • tył – 922 gram

1 757 gramów bardzo rozsądnych cenowo, wytrzymałych i łatwych w serwisowaniu kół do MTB! BukBike poleca!

Prezentowany zestaw zostanie wdrożony w rowerze Trek Superfly 6 w miejsce seryjnych kół markowanych logo Bontrager i scalony z napędem SRAM GX (2×11).

Składniki do budowy kół dostępne on-line:

Potrzebujesz wymienić i zmodernizować koła MTB i nie tylko?

Zapraszamy do kontaktu!

Zadzwoń, napisz lub odwiedź nas. Fachowo doradzimy, jakie koła będą dla Ciebie najlepszym wyborem. Chętnie pomożemy w ich budowie!

Masz coś do powiedzenia?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.